lördag 16 augusti 2008

I'm in LA!!

Att vakna varje morgon här och käka frukost på balkongen till den otroligt fina utsikten mår man så jäkla bra av. Så, efter en ca halvtimmes njutade på balkongen planerade vi dagen och bestämde oss för att iaf ta de lugnt på morgonen. Perfekt, då kan man lägga sig på framsidan och sola lite först. Aaahh.. varmt va de!
Lite senare stack jag, Malin och Laura ner till Beverly center, ett shopping maul i Berverly Hills, för att vi alla ville till HM.. hihi.  Plötsligt va klockan redan halv 4 och ingen av oss hade käkat lunch så vi stack iväg och åt en stört god lunch på en restaurang där allt är 100 % organic. Bra jenny. 

Sen kom dagens höjdpunkt. Laura, Malins kompis ska snart flytta till New York och har en bil som hon ska göra sig av med. Passar ju oss tjejer jättebra som just nu letar efter en bil. Så biten hem till Laura fick jag köra.. haha jag var nervös, men det gick faktiskt rätt bra. Bara det att Laura var lite osäker på vart vi skulle hela tiden (typical Laura btw). Men det var skit kul och jag hoppas verkligen bilen är i tillräckligt bra skick så att vi kan få köpa den.


Framme hos Laura när vi väl skulle gå in fick hon självklart inte upp dörren. Detta var inte hennes dag helt enkelt. Vi gick runt och kände på alla fönster och dörrar men hittade inget som verkade öppet. Plötsligt fick hon en  jättebra ide tyckte hon och skulle klättra upp för väggen och upp på taket och sedan ta sig till andra sidan för att nå ett fönster som KANSKE var öppet. När hon kommit halv vägs upp märker jag att fönstret brevid dörren står på glänt. "Ehmm.. guys, I think this window is open" Lovar att hennes blick skrek att hon ville döda mig. Men men, vi kom in till slut i alla fall!

Nu sitter jag och Malin och försöker bestämma oss om vi ska käka woffels eller brownies till middag. Hmm.. tuff call!

1 kommentar:

Mikaela Åkerman sa...

baby i miss u sooo much! im like the biggest nerd ever, checking for updates every five min.. i just miss u guys so much! hälsa laura från mig och forsätt skriva! pusspusspuss