torsdag 28 augusti 2008

Take.. 2!

När jag för någon veckan sen skulle välja kurser till skolan var det många som jag ville läsa som redan var fulla, vilket ledde till att jag ett tag hade för lite poäng. Då tyckte syrran att en acting kurs hade passat mig. Visst tänkte jag! Så, eftersom jag i tisdags försov mig till min första lektion (då jag hade ställt klockan på 6.30 pm istället för am) hade jag min första acting class imorse. Alla hade fått uppgiften att till idag skriva ett slags brev till någon person och tala om för denna något som man verkligen ville berätta. Snacka om att folk hade inlevelse! Här skrek dem, visade total ilska eller besvikelse och vissa var nästan i tårar. Jag satt för det mesta med öppen mun och var sjukt imponerad och funderade hur detta ska gå för mig när det snart är min tur?! Och vad ska jag prata om? Hm. Något dramatiskt i mitt liv...

Den första veckan i skolan har gått bra och man har träffat mycket nytt folk, vilket är skit kul! Det har varit mycket dans, vilket verkligen känns, då jag typ har den sjukaste träningsvärken någonsin. Ska bli skönt med helgen som kommer nu!

Igår fick dock jag och Julia redan ett smakprov på helgen. Vi hängde med syrran och några vänner till klubben La Dore i Hollywood, där vi hade en jättekul och trevlig kväll med bra musik och schyssta drinkar!


Inga kommentarer: