söndag 19 oktober 2008

När man dansar mycket, går ut och in, blir varm och kall, får sova i en kall bil då någon (!!) inte har några nycklar hem och när det dessutom blivit höst här i Los Angeles och det är svin kallt på kvällarna är det inte konstigt att man bli förkyld. När man också bor tre tjejer och i princip sover på varandra är det lätt att den ena blir smittad av någon annan som redan är sjuk. Därför sitter jag nu och käkar morrötter doppade i hot salsa sås så att jag kan kunna snyta mig och så att jag någonsin kommer kunna andas igen. Men det börjar göra nåt så fruktansvärt ont i munnen nu!! Fast, det hjälper..

Fredags eftermiddagen där som blev rätt seg med vilande, då dem andra var på tivoli, vände så småning om mot kvällen. Först lite häng hos Eddie, en americans killkompis som är så otroligt taggad för livet och som alltid är lika glad, sen promenad till SMC för se på Talk Radio, en teater föreställning som skolan anordnade. Helt okej, men det var klart roligaste att få se kompisen Drew spela en crazy karaktär. 

På lördagen strålade solen och poolen kallade. Efter en god omelett i lägenheten ringde Måns och gav förslaget att dra till W, ett hotell i Westwood som har schysst uteservering med skön musik, soffor och en stor pool. Måns hade precis innan sett avsnittet av Entourage när gänget själva hänger på W och då det i serien kryllade av folk och snygga brudar. Ja, det kanske inte riktigt blev som han hade tänkt sig, men Måns, jag och Fredrik hade i alla fall en soft eftermiddag på W där vi drömde oss bort. 

Klockan halv 8 hade vi ett stort gäng bord på restaurangen Wearhouse här i Marina del rey, skit god mat och fin uteplats precis vid vattet bland båtarna. Mätta och belåtna drog vi senare tillbaka till oss och därefter vidare till les deux, där jag tror alla hade lika kul. Jag och Roxanne hade dock en fortsatt galen kväll senare hemma hos Wilmer Valderrama, eller Fez i that 70's show!! men inte en alls lika kul del kvällen då vi kom hem till henne och alla dörrar var låsta och vi därför fick lägga oss i bilen och vänta tills folket i huset hade vaknat.. Detta är andra gången jag och roxie blir ute låsta!! När vi väl kom in och la oss under täcket i sängen, har det aaaldriiig varit så skönt.

Idag åkte vi först runt lite i Calabasas, the valley där roxanne bor, och sedan till Fairfax marknaden för att fynda. Killarna var väl sådär halv nöjda men vi tjejer hitta i alla fall ett eller annat kap! Vid fyra mötte jag upp Seth och stack på contemporary dance föreställning i närheten av downtown, som var.. intressant. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skärpning jenny, håll reda på dina nycklar! Det kan väl inte vara så svårt?! mamma

Jennifer Akerman sa...

det var inte mina nycklar!!!! darfor ja skrev ngn!!

Anonym sa...

Skärpning jenny, håll reda på dina nycklar! Det kan väl inte vara så svårt?! Vera Velour