torsdag 2 oktober 2008

21 days left..

Idag är det tre veckor kvar tills några kära vänner till mig kommer hit. Ah vad jag längtar! Tiden här går så sinnessjuks snabbt så tre veckor är faktiskt ingenting!
Denna veckan har det varit så fruktansvärt varmt! Varmt Måns. Varmt! I alla fall tisdag, onsdag. Men man ska inte klaga, det härliga vädret är en av anledningarna till att man älskar Cali. Dock var det en mindre earthquake i förrgår, vilket tydligen kan inträffa då det blir så här varmt. Men jordbävningen kände vi inget av och fortsatter vårt underbara liv som vanligt=)

 Så, solbrända och glada som vi nu är, för att det även blivit helg, har vi bjudit in lite random folk till vår lägenhet ikväll. Sen får vi ser vart kvällen tar oss. Men oroa dig inte mamma, festa är inte allt vi gör. Idag hade jag t.ex. ett quiz i modern dance, vilket gick bra! I helgen måste jag även plugga en del då mitt fashion project ska vara klart på måndag, engelska essay på onsdag och jag och några pals från acting ska också gå och se en play som vi måste se. 

Imorn tänkte vi dra till Uniersal City Walk, lite svårt att förklara vad det är, men Universal Studios är i alla fall typ som en nöjespark fast alla attraktioner är film/hollywood inspirerade! Hoppas även att vi har tid att dra ner till Venice, världens softaste ställe med bongotrummorna och dansa meden massa flummiga människor!

På lördag ska vi till Avalon där Axwell ska lira (en svensk kille!) Vilket ska bli skit kul. Så förhoppningsvis blir detta även en lyckad helg!

Inga kommentarer: