söndag 12 oktober 2008

There should be a nightclub called "Vilted co de ville's"


Å jag önskar att jag kunde sitta här i soffan resten av söndagskvällen och äta glass och titta på ugly betty och desperate housewifes!! Men, skola som man har måste jag istället plugga. Fashion quiz imorgon. Paniken kom krypandes igår natt när vi va på väg hem från Coco de ville och insåg hur mycket jag hade att göra idag. Men paniken lättade faktiskt lite då jag fick reda på att de dels är ett svarsalternativ prov och att man får använda boken för de mesta. Jag är dock väldigt avundsjuk på Johanna som sitter och tittar igenom alla serier på abc.com och småskrattar för sig själv hela tiden och Mickan som diggar till Destinys Child.

Utöver att det är rätt mycket plugg i skolan så är det för en gångs skull kul att vakna upp och ge sig iväg. Eller ja, det är aldrig lätt för Jennifer att ta sig upp klockan 6.20 när dem andra grisarna ligger kvar och sover, men det är ialla fall lättare när man har något att se fram emot; acting med en massa flummiga övningar och förberedelser inför olika kommande scener, som jag och Reyna faktiskt ska presentera en av många på tisdag. Dansen är lika kul som vanligt, ganska stor skillnad från Sverige dock, då lärarna är hårdare och dansarna bättre, men det är vad jag behöver! Fashion är kul då vi gör en massa olika project och då vi får åka till downtown osv, men annars är det rätt mycket plugg i den kursen. Jag borde egentligen sitta med boken i knät just nu istället för macen...


Fashion Project # 2







Även om söndagen är seg så var helgen lika bra som vanligt. Finally fick vi bjuda hit syrran med make och vän och bjöd på tacos och senare även dans! Efter det hängde ungdomarna med i bilen in till Hollywood och stack till Villa och fortsatte dansandet där. 
Underbara gänget!

-------
 
På fredagen, den softaste dagen på veckan då man kvällen innan hade en rolig kväll, är ledig från skolan och har hela helgen att se fram emot, stack vi till stranden för att bättra på brännan. Men.. olyckligtvis blåste det en hel del och vi stack i stället till 3rd street, gjorde lite shopping och käkade lunch. 
En stund på gymmet och lite ro i bubbelpoolen väl hemma var vi på topp igen och kvällen spenderade vi på Teddy's med ett härligt gäng italienare!


...................................... .....................................

Ungefär halvvägs till Santa Barbara, en timme här ifrån, finns ett stort outlet område med alla möjliga affärer. För de mesta basics som Ralph Lauren, DKNY, Nike, Adidas, Calvin Klein osv. Jag och Mickan spenderade dock största delen av dagen inne på Bestey Johnson. En helt uuunderbar affär med tusentals klänningar som alla hade kunnat fylla ut garderoben. Efter ett antal timmar i provhytten var vi på väg tillbaka mot bilen med varsin Betsy Johnson påse i handen! Väl hemma var det bara att snabbt ta en dusch, byta om och ge sig av igen för att möta Roxanne och hennes vän på restaurangen Koi runt 9. Snabbt och enkelt trodde vi, men när det är fyra tjejer på ett badrum tar det längre tid och vi var inte på plats fören strax före 10. Men middagen blev trevlig trots all stress och efter sushin gick vi rakt över gatan till Coco de Ville där vi träffade våra svenska kära vänner och hade en mycket rolig kväll!

Koi, skit tuff restaurang med snygg inredning och god sushi 

At Coco de ville!


2 kommentarer:

Anonym sa...

svenne

Mikaela Åkerman sa...

haha, jag älskar bilden på underbara gänget. älskar den.