fredag 23 januari 2009

gårdagen

Klockan 6pm var hela familjen klara och sitter, mycket redo för fest, i soffan. 30 minuter senare sitter vi kvar. 15 minter senare sitter vi kvar och jag pendlar mellan klockan och spegeln. Vi tar lite kort för att tiden ska gå fortare och jag kan inte lyckas bli bra på någon. Ser också ut som en 12 åring i min nya blus. Funderar på att byta om. Mamma bara skrattar. Ännu en kvart har gått och jag börjar bli rastlös, istället för klädbyte gör vi lite drickar. Tillslut känner vi oss som Ross i Vänner när han bjuder in till en över seriös fest och ingen kommer. Men! Plötsligt kommer Roberto in och meddelar att mina vänner har kommit! Jaaaaaaaaaa. Efter de öste folket in genom grinden och antal drinkarna hade blivit fler än en. Med härligt folk, allt från gamla James Bond skurkar till Skarsgård och en mix mellan svenska och italienare, blev det en mycket lyckad bbq! Runt 11 tiden stack vi ungdomar vidare till Villa och därefter Foxtail.

 Kanske inte lika snygg och fräsch morgonen efter..

2 kommentarer:

Anonym sa...

kanske snyggare dager efter.,,, liithen!!

Mikaela Åkerman sa...

min kamera!=) laffi du är lika vacker som vanligt, men var är malin??