lördag 17 januari 2009

keeping up with the akermans

Okej. Det underbara livet fortsätter. Just nu sitter jag på Malins underbara balkong och käkar en fruktig frukost och det är varmt som attans. Men det var igår som hollywood vibben fortsatte. Igår morse stack jag, pappa mamma Malin och hennes agent till Warner Brothers studios och fick för första gången, innan någon annan, se screening av Malins uppkommande film The Watchmen. Alltså, en helt makalös grym film som får en att tappa andan. Mycket våld och fightscenes, men med bra smak och häftiga rörelser. Storyn är väldigt speciellt och jag behöver nog se den minst en gång till för att sätta alla information på plats. Malin är även helt fantastiskt, likså alla andra karaktärer. Ja, vad ska jag mer säga.. Denna filmen kommer fett slå (!) och ni måste se den när den kommer ut på biograferna i mars. Punkt slut. 

Efter screeningen var vi alla mållösa och pappa gick med ett extremt stort och stolt leende på läpparna resten av dagen. För att fira Malins utomstående framträdande åkte vi till hotellet Chateau Marmont's fina uteservering och åt en god lunch. Detta stället är som The Ivy också populärt bland igenkänt folk. Konsigt nog även bland svenska kändisar som hänger i LA. Sist vi besökte det var Fredrik från Filip och Fredrik där och denna gången Stellan Skarsgård. En skymt av Natalite Portman och Nicol Richie med man och barn fick man också. I och med att det under denna dagen var mammas födelsedag firade vi henne på Mr Chow senare på kvällen med gudomlig mat. Efter det stack gamlingarna hem och jag vidare till Eve för att träffa killarna och dansa loss!


Inga kommentarer: