söndag 25 januari 2009

A sight of a ghost and Kate Hudson

För två tre år sedan när Malin och Roberto precis flyttade in här i huset, upplevde dem båda konstiga saker som fick dem att tro att den tidigare ägaren till huset, en äldre man som gick bort, fortfarande levde kvar. Malin hade kommit hem en dag och ställt ner matkassorna på golvet i hallen och när hon snabbt tittade upp såg hon en äldre man med vitt hår sitta i fotöljen i ena hörnet av rummet. Hon böjde sig ner för att ta upp kassorna igen och tittade en gång till in i vardagsrummet, då fotöljen var tom. Roberto hade även känt någon ta på hans huvud några dagar senare och Nicol, deras rumskompis, skymtade en lång man utanför sitt fönster. Malin nämnde detta för mannen hon köpte huset av och han berättade hur förra ägaren alltid satt i sin fotölj i vardagsrummet...

Jag har alltid varit mycket skeptisk till spöken och det övernaturliga i allmänhet och även efter alla Malins historier skakade jag bara på huvudet. Men, igår när pappa och mamma kom
 hem på eftermiddagen skulle pappa backa in bilen utanför huset. När mamma tittar bak säger hon "oj akta mange, det står en man bakom bilen" Mannen var äldre, lång och hade vitt hår. Pappa vänder sig om men kan inte se någon. Mamma vänder sig igen och han är borta. 

Detta gjorde oss alla ännu mer misstänksamma, men fick också en mer uppskrämd mamma att mitt i natten se synvillan av mannen helt naken sittandes i stolen brevid sängen. I panik skriker hon och väcker hela huset och Malin och Roberto trodde någon blev i närheten till mördad. Nja inte riktigt, bara en galen Vera! Som tur var befann jag mig hemma i min lägenhet med tre trötta tjejer efter en utekväll, men jag kan erkänna att jag är lite rädd för att sova här i natt. 

Idag hängde vi nere i Santa Monica och, såg inget spöke, men skymtade en kort stund Kate Huson på The Ivy nere vid stranden. En mycket atletisk och simple tjej med sin cykel och hela outfitten att gå på ett riktigt spinningpass. 

Spook u later!

1 kommentar:

Mikaela Åkerman sa...

scary! jag trodde inte heller på den där historien..