tisdag 3 mars 2009

Galenskap!

Mellan klockan 12 och 3 på måndagen är det fullt hus hos Malin och folk springer som höns hit och dit i stress. Malin sitter och blir iordning gjord och telefonen ringer i ett. Pia, jag och Christi växlar mellan hårfönar och smink, Mirandas bebis kryper runt lite här och där, Roberto och Niklas sitter och trummar och Marcus försöker beställa thaimat av en okunning engelsktalande. Halv 3 anländer limon och som tur är vi alla klara. In i bilen och vidare till Jay Leno! Först lite tilltugg i lougen, piffa till stjärnan och vidare ut i studion. Efter att Jay och hans crew kommit fram och presenterat sig och förklarar hur showen går till, blev det underhållning för oss i publiken, av oss själva.. Vem som helst fick gå upp och ge folket ett gått skratt - sjunga en sång, säga ett skämt, dansa osv. Självklart föreslår någon att JAG av alla människor skulle ha talang och skickar upp mig på scenen. I rampljuset talar jag snabbt om vem jag är och säger (ingen aning varför?!) att jag ska lära intervju snubben att dansa salsa. Han hade dock ingen lust men drog ner någon i min ålder som traska sig ner med ett stort leende. Här står jag, musiken kommer på och börjar dansa. Haha, killen rör sig inte ur fläcken så jag tar tag i hans jeans och börjar dra.. Publiken garvar och jag fick han tillslut att ta några steg. 

Tillbaka i stolen och showen kunde börja. Kändes helt surrealistiskt att befinna sig på samma scen och plats som man under varje kväll i typ 3 år har legat och tittat på, innan läggdags hemma i Sverige. Hur som helst, resten av timmen var grym, även var Malin. Ett lite snabbare besök denna gången dock och ett kort klipp och The Watchmen. The Fray gästspelade också, vilka jag älskar så det var kul!!

Efter Jay stod limon och vänta och vidare till Chinese Theater för premiär!! Champagne i bilen och jubel för Malin. Framme vid teatern kryllar det med folk. Fansen är galna och skriker och Malin tar plats på röda mattan. Vi smiter lite längre bort och spanar in andra kända ansikten. Jessica Alba, Ryan Phillipe, Zac Efron och Vanessa m.fl. Filmen var ju självklart lika grym som första gången, om inte bättre, och resten av publiken verkade också gilla den. Fast, varför skule man inte?! 

Tillbaka in i limon och vidare till efterfesten som befann sig på Avalon, annars nattklubben som har öppet till 6 på morgonen och brukar ha flera olika house events. God mat, bra musik, gott vin, trevlig människor under de kommande 2-3 timmarna och sedan upp på övervåningen där vi hittar nattklubben Bardot. Underbart ställe med härlig live musik och mer champagne! 
Ja, vad kan jag mer säga.. en helt underbar kväll..


3 kommentarer:

Anonym sa...

shit, lät sjukt kul.
malin va väldigt snygg!

Anonym sa...

"Malin Akerman makes an entrance to the world of superhero timelessness that will be the fantasy of every teenage boy, aged 15 to 50"
gg malin!

Malin sa...

Gud, vad spännande! Ni var riktigt snygga allihopa och stort grattis till Malin!