torsdag 12 mars 2009

Long and crazy days

Det är redan torsdag och en grym vecka börjar ta sitt slut.. Detta firade jag och några andra från dans teamet ikväll och drog och dansade salsa och ägde dansgolvet, extremt kul! 
Tisdagen hade jag och fotografen Gianni en liten photoshoot i Los Feliz, för både han och jag ville ha några snygga bilder. Vi höll på i timmar och bilderna blev grymma! Har dock inte fått se de färdiga resultatet än. Senare på kvällen stack jag Mickan och Sofia till Coco de Ville en sväng, där en viss Rihanna hade sin egna "lilla" avdelning tillsammans med några få vänner. Folket betedde sig som dem var på ett zoo och skulle titta på det välkända djuret från Barbados! På vägen hem var vi alla trotta och ville bara hem till sängen. I bilen befinner jag mig i förarsätet och väntar på att ljuset ska slå över till grönt. Plötsligt ser jag ett grönt ljus i periferiet och kör. Mitt i korsningen märker jag att bilen bakom mig inte gör detsamma och inser att jag råkat köra mot rött, ljuset som jag trodde slog över till grönt hörde alltså hemma till vänsterfilen. I samma stund ser jag att det står en polisbil tvärs över gatan och får panik. "Shhiiitt fuuck där är polisen vad fan ska jag göra!?"
Ja, jag kan ju iaf inte stå kvar här mitt i vägen, så jag kör snabbt över till andra sidan. Polisen vänder och sätter på syrenerna. Jag är fucked. Böter på 300 dollar, kul kul!
Men.. Som tur var måste sheriffen ha gillat oss, tre relativt uppklädda blonda brudar, och istället för böter blev det lite "shit chat" och en Jennifer som bad om ursäkt flera gånger, det var ju faktiskt ett misstag! Så tack och hej, polispolis potatisgris, och vi fortsatte vägen hem, denna gången när det var våran tur att köra. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

har du ngnsin inte kommit undan med ngt sådant i ditt liv?

Anonym sa...

jämställdhet...hmmm

Anonym sa...

Försök inte lura i oss att du på allvar var rädd för böter, blondie.

Jennifer Akerman sa...

självklart var jag rädd för böter. som internationell student här borta kan man råka på det ena och de andra för en liten böter!