måndag 9 mars 2009

Inspired

Vaknade med en igentäppt näsa och en död mobil som skulle ha ringt vid 8, vilket betyder att jag missade första lektionen. Men bra det kanske för jag behövde vila och jag hade nu tid att förbereda mitt tal. Speech klassens första uppgift var att hålla en presentation om sig själv i ca 5 minuter och sedan bli kritiserad inför klassen. Jag blev relativt nöjd och fick mycket komplimanger för min engelska, trotts att jag var svensk, men skulle träna på att stå still och hålla händerna på podiumet och inte låta dem flyga hit och dit. En annan snubbe i min klass, vars tal varade i ca 10 min, berättade om hans intressanta uppväxt i Sierea Leone, dit vi i vårat uf företag i 3an skänkte alla pengar vi hade samlat in. Han inspirerade verkligen mig i sitt tal och fick mig att gå med i sin organisation som hjälper fattigdom och krig i Afrika. Dagens gärning!! 

Senare på kvällen gick jag på min första belly dance klass, fascinerande! Vissa av tjejerna var i Shakira nivå och svängde på höfterna något helt otroligt. I slutet av timmen hade jag ändå lärt mig en del, men kanske inte lika mycket som den här bruden..

1 kommentar:

Anonym sa...

ÄLSKAR DIN BLOGG jenifer !! // Damla