tisdag 24 februari 2009

It's a small world

I söndags hängde jag och Julia med mina vänner från New Port till Four Seasons Hotel och satt i baren och tittade på Oscarsgalan. Efter ett glas vin, lite sushi och alla prisutdelningar sitter vi kvar och snackar. Jag sitter och snackar med en äldre man, Joey De Pinto, som är en gammal producent som lever kvar i hoppet om att fortfarande befinna sig på topp. Han berättar hans relation med Sverige, hur mycket han tycker om landet och folket, speciellt tjejerna. Mitt uppe i konversationen nämner han snabbt en av hans svenska tjejer han träffade för ca 25 år sedan. Vera Stevens. 
"Excuse me? What was her name!?" 
"Vera Stevens"
Jag vänder mig snabbt om till Julia som sitter brevid, hon sitter tyst med haken öppen. 
"Wait, wait. Her name was..?"
"Vera Stevens. She was a dancer, from Malmo. Beautiful girl" 
Jag tittar på honom helt chockad och fattar ingenting. Lägger ansiktet i händerna och börjar skratta/skaka på huvudet. Detta är helt sjukt. Han frågar vad som är fel och det blir bara sjukare och sjukare. Jag vänder mig mot honom, skrattar och tar bort händerna för ansiktet. 
"That's my mom"
Han skriker och vi båda reser oss upp och går mot var sitt håll, vänder oss om men kan inte ens titta på varandra utan bara skrattar. Hela stället trodde vi hade blivit galna, men nejdå. Snubben har bara dejtat min mamma för så där evigheter sen, och sitter nu med dottern ett bra tag senare. Efter att vi lugnat ner oss fortsätter han berätta hur snygg mamma var och hur dum han var som kunde låta henne gå. Men tack för det, annars hade ni inte kunnat läsa det här!


5 kommentarer:

Isabel Blomberg sa...

mange är snyggare, jag hajjar veras val! haha :)

Mikaela Åkerman sa...

haha jag tänkte PRECIS samma sak, thank god for good taste!!

Anonym sa...

haha det är fan heeelt sjukt

Anonym sa...

Jenny det ar din riktiga pappa

Velour mamma

Anonym sa...

hahaha Så grymt roligt! Speciellt sista kommentaren :-D