lördag 21 februari 2009

Making my way to the top

Så, som ni förstår har skolan börjat igen, och första veckan som precis gått ägnade jag tid åt att försöka crasha klasser, i och med jag var så sen med att bestämma vad jag ville läsa. Som tur var gick det bra, och det är faktiskt kul att vara tillbaka på college igen! Inte lika kul att leta parkering dock..

I fredags var det första dagen på internshipet hos Malin's publicist företag, Sunshine Sachs, och dagens uppgift blev att bestämma lunch.. men fick även en tur på kontoret och en lista på vad som kommer ske under de dagarna jag kommer jobba. Då ska tex media listor, status rapporter och scans göras, vilket betyder allt från att skicka ut listor på klienters uppkommande events och sitta på nätet och noga scana genom google för leta strunt om Malin. Alla på kontoret var super gulliga och jag ser verkligen fram emot nästa gång jag ska dit. 

På kvällen var vi bjudna till Foxtail som hade en academy event och kvällens chafför blev jag, eftersom jag skulle upp tidigt imorse för åka till Downtown och spela in en musikvideo! En tjejkompis hade fått förfrågan att vara med och drog med sig mig och två andra dansbrudar och shakade loss framför kameran. Inget Basshunter eller Bag in da Box här inte, nu var det riktiga directors, producers och make up artist, fast jag kommer fortfarande inte ihåg vad artisten heter. Tror han och flera andra sa de minst tio gånger, men jag hörde aldrig vad dem sa i och
 med att dem mumlade och samtidigt la in "ya'll know wha i'm saay'n" och "aight" mellan varje ord. Jag kan i alla fall säga att låten heter "Party like a rich girl" och jag kommer nog ha melodin på huvudet i flera dagar nu efter. Bland hiphop snubbar med bling bling befann vi oss "rika och fina" tjejer som skulle släppa loss och visa hur bra vi kan parta. Det blev en rolig heldag med olika dansupplägg, minst 5 outfits, kuddkrig och en scen med mig med en cigarr i mellan tänderna och hundra dollars sedlar som en solfjäder. 

Nu sitter jag uppmattad ensam hemma i lägenheten och är verkligen inte avundsjuk på resten av gänget som är ute och partar. Jag har redan gjort mitt! Godnatt. 

......................................

Inga kommentarer: